Studiul, coordonat de medicul Arthur Poropat arată că o persoană deschisă către noi experiențe și conștiincioasă va avea întotdeauna rezultate mai bune la școală decât una a cărui singur atuu este IQ-ul mare.
Explicația stă în faptul că o persoană deschisă către noi experiențe are mai multe șanse să fie o persoană cu o imaginație bogată, sensibilă și curioasă în ceea ce privește învățătura.
În cercetare au fost incluse date culese de la mii de studenți. Performanța lor școlară a fost prezisă mai bine cu ajutorul trăsăturilor lor de personalitate decât cu ajutorul rezultatelor de la testul IQ.
„Cu tot respectul pentru învățat, personalitatea este mult mai importantă decât inteligența pentru a-i ghida atât pe elevi, cât și pe profesori”, afirmă Arthur Poropat.
Efortul pe care îl depun stundenții atunci când se concentrează la ceva este cel puțin la fel de important ca IQ-ul acestora”, continuă medicul.
Astfel, specialiștii susțin că un elev care are o personalitate puternică va obține rezultate mai bune decât un student care, deși este inteligent, nu are trăsături de caracter bine definite.
Peste ocean profesorii au început să fie mai atenția asupra acestui aspect, organizând chiar traininguri de dezvoltare personală pentru a spori capacitatea de învățare a acestora.